B-LIVING

Hoe richt je een showroom duidelijk en inspirerend in wanneer twee merken met verschillende productgroepen, glas & textiel, zijn samengegaan?

We starten een onderzoek. Wat is de visie van het bedrijf? Waarom zijn deze 2 merken samen gegaan? Versterken ze elkaar naast elkaar? Of is juist een mix van deze producten die beide collecties sterk maken? Hoe wordt de showroom nu gebruikt? Wat zouden ze graag veranderd zien etc. Een belangrijke vraag van B-Living in Hengelo was om de bestaande showroom te restylen waarin beide merken goed tot hun recht zouden komen met zoveel mogelijk gebruik van de bestaande meubelen. De ruimte van één showroom wordt ingezet voor beide productgroepen. De grootste uitdaging voor ons was dat er 4 textiel collecties zijn in pre-order, daarnaast lopen er 4 collecties textiel die op voorraad zijn. Verder is er een basis glascollectie, en zijn er thema collecties glas aansluitend bij de textiel collecties. Wij vragen ons af hoe gaan we alles overzichtelijk houden voor je klanten? En zeker zo belangrijk voor de verkoop binnendienst?

Met een brei aan informatie trekken wij ons terug in ons lab.

Hier gaan wij, laboranten van STIJL lab, brainstormen. We kijken met een frisse blik naar de mogelijkheden die de showroom en de bestaande meubelen te bieden hebben. We zoeken naar beeld, oplossingen en ideeën over hoe we met de verschillende collecties & stijlen kunnen omgaan. Synchroon beginnen we met het maken van een indeling & vlekkenplan op schaal. tenslotte moet het wel allemaal gaan passen. Rekening houden met hotspots en zichtlijnen vragen wij ons af wat wil de klant zien als deze binnen komt? Hoe shopt deze klant, is deze gevoelig voor kleur of shopt deze op product groep? Kortom welke presentatie ingangen kiezen we en waar zetten we deze in. Met een eerste opzet van ons plan en grove indeling gaan we terug naar Hengelo. Hier worden de verschillende ideeën grondig doorgesproken. Deze ideeën lopen uiteen van routing en plaatsing van verschillende collecties tot aan presentatie oplossingen en ideeën voor de binnen etalages.

Uitwerken van alle goede ideeën

Alle ideeën die besproken zijn met de klant worden worden nu uitgewerkt in een definitief plan. Hiervoor is een inventarisatie nodig waarin alle maten van de bestaande meubelen en aantallen worden vastgelegd. Kleuren met bijbehorende kleurnummers worden definitief uitgezocht. Ook de indeling van de showroom word definitief gemaakt. Nu kan het team bij B-Living aan de slag met de voorbereidingen. Het verschuiven van de meubelen en het schilderen van de veelal zwarte kasten in de zorgvuldig geselecteerde nieuwe kleuren. Met kleur, lees verf, kun je gemakkelijk en op een laagdrempelige manier een nieuwe uitstraling creëren. Deze tool zetten we hier dan ook dankbaar in.

Styling op locatie

De basis is klaar, en wij reizen weer af naar Hengelo. Werkpak aan, mouwen opgestroopt en starten maar! Veel werk is al verzet en wij zien tussen alle dozen door, wat een toffe showroom dit gaat worden! We gaan aan de slag en bekijken nog een keer goed de grote lijnen. Staan de grote meubelen die de routing bepalen op de juiste plek? Daarna gaan we aan de slag met het invullen van elke hoek. In elke presentatie wordt ook op product niveau nog een keer kritisch elk product beoordeeld. Staat het product in de juiste shop, of wordt het item sterker in een andere setting? Verder stylen we het grote plateau onder de trap dit is de binnen etalage die direct zichtbaar is als je de showroom binnen komt. Wanneer je als klant binnenkomt wil je toch verrast worden en zin krijgen om juist hier je aankopen te doen.

Handboek

Als afsluiting van ons werk fotograferen we alle ‘binnen’ etalages en presentaties op de wanden voor het handboek. De producten kunnen zo na een drukke verkoopdag makkelijk op de goede plek terug geplaatst worden. Want als retailer weet je als geen ander, dat na een dag verkoop alles op zijn kop kan staan. Deze handleiding is super handig zo blijft het hele seizoen door de showroom er op en top uitzien!

 

ELEMENTEN DIE WIJ INZETTEN

Showroomstyling – Indelingsplan – Beursstyling – Branding

WETEN WAT STIJL lab VOOR JOUW MERK KAN BETEKENEN?

Stjlib

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Stuur een mailtje naar hello@stijl-lab.nl of plan eenvoudig een belafspraak via onze online agenda.

Direct bellen naar 06-52091594 (Saskia) of 06-52091597 (Mirjam) kan ook, maar soms hebben we even de handen vol. 🙂

Laat dan een berichtje achter, dan bellen we je zo snel mogelijk terug.

Stijlab