INSPIRATIE de wereld van… Hans Boodt

Een bezoek aan Hans Boodt Mannequins levert altijd inspiratie op. Op het moment dat je een voet over de drempel zet kom je binnen in de wereld van Hans Boodt. Zij zijn leverancier van mannequins, ja mannequins geen etalagefiguren of poppen. Zij weten hun collecties en merk naar een hoger niveau te tillen. Hoe doen ze dit toch, wat is hun formule? Zij weten te inspireren en te verwonderen. Zij zijn geen bedrijf maar een merk!

Zij zijn geen bedrijf maar een merk!

Ik probeer het te analyseren. Alles klopt op het moment dat je hier binnen stapt, maar wat is dan dat alles? Elk stylingelement van deze merkformule klopt. Ik licht ik er een aantal toe.

Ruimte

Wat mij hier als eerste opvalt zijn de ruim opgezette presentaties. Om elke presentatie heen is ‘lege’ ruimte eigenlijk zoals in de grafische wereld witwaarde gebruikt wordt voor rust gebruiken we hier ‘leegte’. Zo krijgt elke presentatie zijn eigen verdiende aandacht.

Identiteit

Elke groep Mannequins heeft een eigen identiteit. Door dit DNA extra te onderstrepen met een specifieke keuze van de kleding en accessoires passend bij elke set figuren creëer je een duidelijk onderscheid op deze manier kun je de diversiteit van alle figuren naar voren brengen. Hier gebeurt het met de mannequins maar dit kan natuurlijk op elk product niveau toegepast worden.   

Licht

Het lichtplan is hier duidelijk donker met lichtbundels naar de presentaties daar waar het gebeurt. Je kan niet anders maar je wordt als vanzelf naar de presentaties getrokken. Door een donkere setting te kiezen wordt het allemaal theatraal en houdt het je aandacht vast.

Geur

Beleving is ook geur, Hier als je binnen komt is er subtiel gebruik gemaakt van geur. Een belangrijk middel en is hier ingezet om de beleving compleet te maken.

Gastronomie

Hier wordt het personeel ingezet als ware gastheer en gastvrouw, want een warme ontvangst en een goede koffie maak je het verschil. Als bezoeker krijg je hier alle tijd en aandacht met een goed gesprek en een inspirerende rondleiding worden kennis en kunde gedeeld.

Na een bezoek aan de showroom van Hans Boodt zit ik altijd weer boordevol ideeën en bruis ik van energie.

Jouw experiment

Kijk naar jouw  merk, kijk naar je merk zoals een klant dat zou doen. Kloppen al deze elementen bij jou? Waar zou jij nog een stap kunnen maken, of heb jij de perfect MERK formule al gevonden?

WETEN WAT STIJLlab VOOR JOUW MERK KAN BETEKENEN?

Stjilb

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Stuur een mailtje naar hello@stijl-lab.nl of plan eenvoudig een belafspraak via onze online agenda.

Direct bellen naar 06-52091594 (Saskia) of 06-52091597 (Mirjam) kan ook, maar soms hebben we even de handen vol. 🙂

Laat dan een berichtje achter, dan bellen we je zo snel mogelijk terug.