Ontwikkeling brand shops bij CAST

overall styling schoenen beurs.

Al meerdere jaren verzorgen wij de overall styling van deze vaste schoenen beurs. Nu staat seizoen A/W 21/22 voor de deur, een ander seizoen dan anders daar kunnen we niet omheen. Wij vragen ons af hoe blijf jij juist nu in verbinding met je klant? Dat is belangrijker dan ooit tevoren. Wellicht kan een private label het juiste element zijn om de chemie tussen jou en je klant te vergroten. Wij hebben vier voorbeeld Brand shops uitgewerkt om de bezoeker van cast te inspireren en te laten zien dat een private label niet moeilijk hoeft te zijn!

Wat nemen wij mee in ons onderzoek voor deze 4 brand shops.

De volgende elementen leggen wij onder de loep; Klant keuze, Product keuze, Logo ombuigen tot beeldmerk, Interieur elementen, Mannequins en Communicatie. Hieronder vind je het stappenplan hoe wij elk element hebben geanalyseerd. In deze blog vertel ik hoe we dit voor 1 van de 4 doelgroepen deden, de wit/rode shop voor de hippe klant. Op de andere drie foto’s te zien een trendy doelgroep in zwart/wit. Ook gingen we aan de slag met een klassieke uitwerking. Donker rood met geelgoud in een print ia la louis Vuitton. Als laatste een steeds populairder onderwerp sustainability. Voor deze shop maakte we het label “Houdbaar” . Herkenbaar op de foto aan het kurk en mintgroen.

Wie is je klant?

Leg je klant onder de loep en onderzoek waar je jouw klant kunt verrassen. Nu zoemen we dieper in op de jong professionals, die sportief en zeer mode bewust is.

Product keus

Zoek het juiste product. In dit geval is de klant altijd in beweging en super sportief. Dan past een drinkbeker voor onderweg en in de sportschool. Een t-shirt, hoodie en joggers met een gekke quote onderstreept hun image van vrijheid. Hoe tof is het dat je klanten door jouw items te dragen elke keer jouw merk zichtbaar maken. Zo blijf je altijd in the top of mind.

Brand shops ter inspiratie van de bezoeker

Branding

Kijk hoe je jouw logo of merknaam kan ombuigen naar een beeldmerk of label. Deze klant jong van geest houdt wel van humor. Vandaar de kreten leestenbeest, schoenspanner en halvezool. Dit in fris wit en helder rood met een knipoog naar het populaire merk Supreme.

Interieur elementen

Bedenk hoe je je product wilt presenteren. Is het een product geschikt om te op te hangen of leent het zich beter op een tafel? Wat voor materiaal en kleur hebben deze interieur elementen? Hoe onderstreep je je brand en spreek je tot de verbeelding van je klant. We versterkten hier het beeld met rode & witte blokken.  We plaatsen witte kleding rekken voor het ophangen van de hoodie’s en joggers. Door de presentatie in 2 kleuren te houden vergroten we de stopkracht van deze presentatie.

Mannequins

Een ander belangrijk ingrediënt is het inzetten van etalage poppen als jouw producten mode gerelateerd zijn.. Echter spreken ze bij Hans Boodt liever over mannequins. De kracht hier is het juiste etalage figuur uit te zoeken dat past bij de identiteit van je klant. Belangrijk is namelijk dat jouw klant zich kan identificeren met de gekozen mannequins. Bij Cast zijn we een co-lab met Hans Boodt aangegaan en selecteerden we mannequins uit de serie UNTITLED. Non-posed with a laidback attitude zoals ze ze zelf benoemen. Een nieuwe generatie realistische etalage figuren.

Communicatie

Bij gebruik van communicatie is het belangrijk te bedenken wat het verhaal is dat je wil vertellen. Natuurlijk denk je na over de vormgeving, kleur en materiaal gebruik hiervan. Want hoewel kleur en materiaal niets zeggen zijn ze non-verbaal wel degelijk aanwezig. Om de shops nog meer tot leven te brengen hebben we hier gebruik gemaakt van bordjes met tekst die de collecties figuurlijk laten spreken. Hiermee vangen we de aandacht van de bezoekers.

Een leuk experiment

Hoe onderstreep jij je merk en spreek je tot de verbeelding van je klant? Al eens gedacht aan een private label…..

 

 

Elementen die wij inzetten:

– Materialisering – Merk Styling – Visual Merchandising – Signing

WETEN WAT STIJLlab VOOR JOUW MERK KAN BETEKENEN?

Stjilb

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Stuur een mailtje naar hello@stijl-lab.nl of plan eenvoudig een belafspraak via onze online agenda.

Direct bellen naar 06-52091594 (Saskia) of 06-52091597 (Mirjam) kan ook, maar soms hebben we even de handen vol. 🙂

Laat dan een berichtje achter, dan bellen we je zo snel mogelijk terug.