Stap 4: Decor en props
Maak een setting zie het als een decor waarin je je producten presenteert. Denk hier aan bv een ‘losse’ wand of paneel met behang, verf om de muur van een accent kleur te voorzien, Een frame waar je van allerlei decoratie aan kan hangen. Zet het geheel op een vlonder of display voor meer attentiewaarde. Zoek passende props en decoratie items. Props zijn decoratie elementen meer decoratieve aard die jouw ‘verhaal’ versterken. Denk aan (zijde)bloemen en planten, sport attributen, zand of andere strooisels. Een decor stuk wellicht uit de kringloopwinkel. Let wel op dat dit items zijn die in ieder geval niet mogen concurreren met je eigen collectie. Het moet direct duidelijk zijn dat jij deze stukken niet verkoopt. Ook een leuke optie is om te kijken hoe je een samenwerking met een ondernemer uit de buurt kunt aangaan.
Stap 5: Communicatie
Er bestaan verschillende soorten communicatie, zet hier inspirerende en/of activerende communicatie in doormiddel van een sfeerbeeld, een banner met tekst of een A4 kaart. In ieder geval ondersteunend aan het ‘verhaal’ dat je wil overbrengen.
Stap 6: Maak een planning
Begin op tijd met je concept en voorbereidingen voor je nieuwe presentatie. Maak een Pinterest bord aan om ideeën te verzamelen. Bedenk welke thema’s voor jullie interessant zijn en aansluiten op de koopmotieven van je klant. Inventariseer welke presentatie dragers, props en andere decoratie elementen je nodig hebt bij de uitvoering. Zorg dat je drukwerk voor je communicatie op tijd klaar is.
Wil je meer weten over koopmotief lees dan ons blog;
Het koopmotief van jouw klant als uitgangspunt voor sterke productpresentaties.
https://www.stijl-lab.nl/stijllabposts/koopmotief-sterke-productpresentaties/
Tip: Presentatie zichtbaar in alle lagen van je bedrijf
Controleer je product presentaties. Sluiten de presentaties aan bij wat je op social media doet. Laat je productgroepen, props en kleurcombinaties terugkomen in de fotografie online en/of offline. Zorg voor genoeg overlap en herkenning op elk denkbare plek binnen je bedrijf!
Ik hoop dat deze stappen en tips jou helpen om creatieve, originele & sterke productpresentaties met stopkracht te maken die verkoop bevorderend zijn. Als jouw klanten stoppen & shoppen dan heb je het super goed gedaan.
Ben je niet zeker van je styling skills, of heb je simpelweg de tijd er niet voor? Weet dan dat we jou graag ontzorgen op één of meerdere gebieden van het omturnen en stijlen van je winkel, showroom of elk andere denkbare plek voor een fijne ervaring voor jouw klanten.
STIJL lab voor elke PLEK daar waar de MENS het MERK ontmoet.