Om je presentatie en je ‘verhaal’ helder te houden kies je voor 1 tot maximaal 3 presentatie ingangen. Bedenk welke koopmotieven het meest relevant zijn voor jouw kopers. Ga met de gekozen koopmotieven aan de slag. Bedenk of schrijf op wat belangrijk is in elk van de gekozen presentatie ingang. Als de presentatie goed aansluit bij de koopmotieven van je klant is het voor hen makkelijker een keuze te maken waardoor ze sneller tot aankoop over gaan.
Zorg ervoor dat je je presentatie ingang of koopmotief zichtbaar maakt in alle lagen van je bedrijf.
Het is belangrijk om de koopmotieven van je presentaties aan te laten sluiten op je social media. Laat de combinaties terugkomen in de fotografie online en/of offline. Zorg voor genoeg overlap en herkenning op elk denkbare plek binnen je bedrijf!
Tip: Maak een planning.
Zorg dat je op tijd start met je concept voor de nieuwe presentatie en de voorbereidingen hiervan. Maak een lijst met de meest relevante koopmotieven. Maak een Pinterest bord aan om ideeën te verzamelen. Zet een brainstormsessie op de kalender en bedenk welke thema’s voor jullie interessant zijn en aansluiten op de koopmotieven van je klant. Ik hoop dat deze blog jou helpt bij het bedenken van nieuwe creatieve presentaties met stopkracht.
Ben je niet zeker van je styling skills, of heb je simpelweg de tijd er niet voor? Weet dan dat we jou graag ontzorgen op één of meerdere gebieden van het omturnen en/of stijlen van je winkel, showroom of elk andere denkbare plek voor een fijne ervaring van jouw klanten.
Lees ook ons blog over hoe je een sterke presentatie bouwt, welke elementen je daar allemaal voor nodig hebt.
https://www.stijl-lab.nl/stijllabposts/bouwen-van-sterke-productpresentaties-stijl-lab/
STIJL lab voor elke PLEK daar waar de MENS het MERK ontmoet.